Eerste les! - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Daphne Dongen - WaarBenJij.nu Eerste les! - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Daphne Dongen - WaarBenJij.nu

Eerste les!

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

05 Oktober 2010 | Oostenrijk, Wenen

Hallo weer allemaal!

Nounou vandaag hebben Renée en ik toch eindelijk onze eerste les gehad: International Tourism van half 11 tot half 1.
En wat was het zwaar! .. Vooral om ons lachen in te houden.. :P
Ohhhh het was zooooooooo erg en ik had heel wat plaatsvervangende schaamte voor onze lerares. Ze sprak met zenuwachtige bibberende stem, haar Engels was echt niet goed en ze was zo simplistisch :O echt niet normaal.
Het begon al ermee dat ze het maar steeds had over "chops", geen idee wat dat ermee te maken had totdat ik doorhad dat ze het gewoon over "jobs" had. Tja..
En toen ging ze ons even haarfijn uitleggen wat de betekenissen van "visitor" en "traveller" waren.. OMG :O En daarna moest ze ook nog even 10 minuten een verhaal houden over het feit dat plekken waar je naartoe gaat (als toerist dus) een bepaalde "pull" factor hebben, omdat daar allemaal dingen zijn die je thuis niet hebt en je daarom dus op vakantie gaat. :O je meeeeeeent t. En toen kwam ze ook nog met de theorie dat je pas een toerist bent als je minstens 160 km verderop gaat. En ja het arme mens werd toen helemaal bestookt met lastige vragen.. Komende les hebben we een toets en ik ben toch echt zoo benieuwd wat dat dan wel niet gaat worden!!

Nouja toen was om 12uur dan eindelijk de les al afgelopen en gingen Renée en ik op zoek naar boeken voor dit vak en het andere vak dat we volgende week hebben. Dat ging nog allemaal vrij goed. Hehe we hebben weer eens iets geregeld. Toen we terug waren in ons studentengebouw vonden we gelukkig in mijn postvakje een kaartje dat we nodig hebben om de wasmachines hier te gebruiken. Heheh eindelijk hebben we ook dat geregeld. Vanmiddag eindelijk lekker wassen dus!
Ohja maar er moet geld op dat kaartje gezet worden.. :S pff
Nouja dat kan alleen met een creditcard, die we dus niet hebben.. of anders naar een bank, er geld op laten zetten. Dus maar ff op internet een bank opgezocht in de buurt, waar dat kon. Daar dus naartoe en kwamen er om kwart voor 4 aan. Was het gewoon al dicht!!!!!!! Waaaaaaaaaaaarom gaan hier al die "belangrijke" gebouwen al zo vroeg dicht!!!!??? Net als de receptie hier in het gebouw en het districtsambt waar we ons laatst hebben ingeschreven !! Pfff en weer hebben we dus het wassen nog niet geregeld. Dan maar weer door de regen terug gegaan naar huis en nu heerlijk de hele middag gefrustreerd en lekker rustig op onze kamertjes zitten..

Ik hou jullie op de hoogte :)

• 05 Oktober 2010 - 15:12

Renée:

Now de hubs 't nog sjoen verwoord, haha, mit al os frustraties.. Bahbahbah! ;) Meh v'r hawwe vol, murge wéér nao de bank.. En dan ein-de-lijk wasse, wieeeeejj! x

• 05 Oktober 2010 - 15:16

Daphne Van Dongen:

hihi daanke daanke :D
    bin ns benuijd wats diech dervaan geis make ;)
    en jeh 'mörge goon ver der indd mer weer veur..
    XX

• 08 Oktober 2010 - 18:06

Phil & George:

Hallo Daphne,

Zo te zien heb je alles onder controle. Houden zo! Geniet ervan. Vóórdat je het in de gaten heb ben je weer terug in Maastricht. We volgen je wel en wee op de voet. Groetjes uit een zonnig en warm België. Phil & George

• 08 Oktober 2010 - 23:31

Daphne Van Dongen:

Heee Phil & George!
    Wat leuk, een berichtje.
    Ja hoor hier gaat alles inderdaad goed.
    En wat gaat het ook al snel!
    Groetjes terug uit (een vandaag ook best wel warm)Wenen!

Verslag uit: Oostenrijk, Wenen

Daphne

Ik ga 4 maanden naar Wenen om te studeren! Hier zal ik regelmatig verslag doen vanuit Oostenrijk en foto's plaatsen :) Er kunnen helaas maar maximaal 10 foto's en 2 video's op deze website, die wissel ik steeds, maar verder heb ik nog een photobucket website met nog veel meer foto's: http://s1182.photobucket.com/albums/x458/Daphne_van_Dongen/Wenen/

Actief sinds 14 Sept. 2010