Alweer een weekje voorbij - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Daphne Dongen - WaarBenJij.nu Alweer een weekje voorbij - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Daphne Dongen - WaarBenJij.nu

Alweer een weekje voorbij

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

02 Oktober 2010 | Oostenrijk, Wenen

Hèhè daar ben ik weer!
De week goed omgekregen met vanalles en nog wat en uiteindelijk nog niet veel. Maar nu dan toch weer eens de tijd kunnen vinden om een verslagje te plaatsen :P.

Maandag dan eindelijk eens internet hier kunnen gaan regelen. Maar toen werkte het op onze kamer niet. Dus wij weer naar beneden naar de computer office. Ja we moesten maar een paar minuutjes wachten dan zou t wel werken (nou een half uur is toch meer dan een paar minuutjes en erg logisch klinkt dat zowiezo niet). Toch weer terug naar kamer..,, maar er gebeurde niks. Dag erna 's avonds was de computer office eindelijk weer open, bleken we een kabeltje nodig te hebben gehad :O ! Nouja haddden ze dan ook wel eens ff kunnen zeggen. Kabeltje gekocht en hehe we hadden internet! Renée en ik hebben de hele avond allebei wat zitten internetten en daarna volgens onze traditie nog een filmpje gekeken :).

En dinsdag was poetsdag! (zie de nieuwe foto's :D) Hele badkamer hebben we geschrobt en ook de vloeren en ramen van onze kamers zijn onder handen genomen. En het was nog best gezellig ook!
Nog een Chinees en Japans meisje in de keuken met stokjes zien koken ( :O !! ) en weer een filmpje gekeken.
En toen gingen we woensdag voor het eerst naar de uni!
Heel vroeg op want we moesten ons eerst nog inschrijven bij het districtsambt. Dat ging gelukkig allemaal op tijd en toen op naar de uni. Het gebouw viel wel even tegen en de introductie eigenlijk ook. Misschien een uurtje (?) / anderhalf (?) geluisterd naar wat info waar we niet al te veel aan hadden. Toen ons schoolpasje laten maken en gaan lunchen met 3 meisjes die we tegenkwamen. Tja en dat was dan de eerste dag @ de uni.

En donderdag de eerste post helemaal voor mij ontvangen! Joepie :D een lief kaartje van mn ouders.
En gisteren hebben we het eerste feestje gehad! Het was voor alle studenten verbonden aan de Erasmus organisatie voor uitwisselingsstudenten. Samen met Renée bij Claartje (ander meisje van uni Maastricht) in de keuken gaan eten met nog allemaal anderen. En toen met zn allen naar het feestje gegaan. In een mooi paleis! Ooohh sjoen sjoen. Plafond met gouden versierselen en oude schilderijen aan de muren etc. Het was een leuk feest :) maar wat een vreemde mensen lopen er hier allemaal rond :O haha. Achjeh om half 4 dan toch eindelijk weggegaan en lekker om kwart na 5 in bed..

Vandaag een beetje rustig aan en straks met Claartje en Renée pizza's bestellen mmm :)

Tot snel!

en kijk voor de rest van de foto's weer op mijn photobucket pagina!

• 03 Oktober 2010 - 18:02

Sophie:

Ziet er gezellig uit Daphne, leuk om te lezen.
    Wij hebben in Amsterdam ook net een poetsdagje gehouden! xjes

• 03 Oktober 2010 - 18:09

Sophie:

Ziet er gezellig uit Daphne, leuk om te lezen.
    Wij hebben in Amsterdam ook net een poetsdagje gehouden! xjes

Hey Daffie!

Goed om te horen dat je het daar naar je zin hebt en dat je leuke mensen om je heen hebt om daarmee er een mooie tijd van te maken! In istanbul ook alles goed, Klaas is hier nu!

• 04 Oktober 2010 - 09:07

Mamma Marjon:

Zo ik hoef dus niets meer voor jouw te doen als je weer terug bent. Je kunt het allemaal zelf. Ben benieuwd naar je eerste was avontuur.