Pre-leaving blog - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Daphne Dongen - WaarBenJij.nu Pre-leaving blog - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Daphne Dongen - WaarBenJij.nu

Pre-leaving blog

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

24 December 2010 | Oostenrijk, Wenen

Jaja daar ben ik alweer :D !! Ook al heb ik zondag voor het laatst geblogd, ik wil toch nog graag een laatste blog op het laatste moment in Wenen in 2010 schrijven! En natuurlijk heb ik over de afgelopen 4 dagen ook nog genoeg te vertellen! Op zondagavond heb k nog wat geskyped en gemsnd en toen gaan slapen. Op maandag weer fijn uitgeslapen en daarna een beetje rondgerommeld in mn kamer. Weer beetje geinternet en wat tv gekeken. Renée was met der vriendinnen gaan sightseeën. ’s Avonds even iets lekkers gekookt en toen ik net klaar was met eten om kwart na 9 kwamen Renée & co ook weer thuis. Beetje gezeten en omgekleed en om kwart voor 11 gingen we eens naar de bus. We gingen naar de Farewell Party in de Ride Club. Er stond gelukkig geen rij; dat is anders wel het geval. Fijn, want er lag nog steeds heel wat sneeuw en het was steenkoud. Binnen was het wel behoorlijk druk, we hebben ons er echt doorheen moeten duwen. Beetje ellebogenwerk links en rechts en toen hadden we eindelijk een plaatsje gevonden. Met wat irritante mensen om ons heen.. die of tegen ons aan begonnen te kletsen (in het Duits ook nog!) of wat irritant stonden te duwen. Na een tijdje ergens anders gaan staan. Hehe daar konden we de hele avond zo’n beetje blijven :). We kwamen nog heel wat mensen tegen die we in de loop van de tijd ontmoet hebben en waar we ooit bij de in de les gezeten hebben. Zo leuk om iedereen weer eens te zien! We kwamen ook nog een Spaanse jongen uit onze vorige klas tegen die vrolijk langsliep met “Hola! Qué tal? Qué tal?” Zien we er dan Spaans uit ofzo..?? Een tijdje later kwam hij terug en kwam er toen achter dat we Nederlands zijn. Alle vier ook nog! Ja en toen kon hij het natuurlijk niet laten om de hele tijd met zn handen een 1 en een 0 te maken. (thanks voor de WK herinnering..) Even later: “Iniesta! Iniesta!” Leukleuk, wisten we ook nog niet.. Even later begon hij weer vrolijk opnieuw en dacht ook nog dat we het niet snapten, dus typte ter informatie even “Min 116 goal iniesta” voor ons op zn gsm.. De toon was gezet :P . Wacht maar tot het volgende WK!! Verder deed iedereen heel aardig tegen ons die avond haha en het was heel gezellig. Er werd weer lekker foute muziek gedraaid, ook nog steeds dezelfde soort liedjes achter elkaar .. werden er op een gegeven moment wel een beetje gek van. Kan er niet eens een normaal liedje gedraaid worden?! En verder zagen we hier en daar nieuwe koppeltjes ontstaan en werden er helemaal blij van :). Leuk om iedereen zo een laatste keer te zien, maar ook raar om te weten dat je de meesten niet meer de komende tijd zal tegenkomen in Wenen en misschien wel helemaal nooit meer zal zien. Farewell, Erasmus fellow students! ;)

Om half 4 waren we weer thuis en zijn maar eens gaan slapen, want Renée, Kirsten en Lindy hadden nog heel wat sightseeplannen voor de laatste 2 dagen. Toch allemaal goed uitgeslapen en ik heb wat gecomputerd totdat ze weg waren en toen fijn mn ontbijtje gaan maken (was al half 3 :P) en me fijn gaan douchen en haren wassen mmm heerlijk :) zo vervelend dat je hier na het op stap gaan zo ontzettend naar rook ruikt. Fris en fruitig en een beetje gehaast om kwart na 4 de deur uitgegaan om Renée & co te meeten. We zijn met zn allen naar Schloss Belvedere gegaan, een paleis in Wenen. Het was al donker en tegen sluitingstijd, dus we hebben maar op ons gemak door de paleistuin gelopen en foto’s gemaakt. En Renée en ik hadden ons tot doel gesteld nog eens sneeuwengeltjes te maken in de heerlijk diepe Weense sneeuw. Maar aangezien ik mn witte niet al te dikke jas aanhad vond ik dat op dat moment niet zo’n goed idee. Dus hebben we alleen Renée maar even in de sneeuw laten springen :). Nadat we de hele tuin doorgelopen waren zijn we weer terug gegaan naar de ingang. We zijn door de stad gelopen naar een Oostenrijks restaurantje waar ik met Dennie had gegeten. Kirsten en Lindy wilden graag schnitzels eten aangezien ze in Oostenrijk waren! We kregen een leuke zitplek en hebben lekker gegeten! Een toetje namen we maar niet, waaaannttt we gingen de enige echte Sachertorte eten!! Op naar Hotel Sacher! Renée had ontdekt dat het ’s avonds erg rustig was daar (het is gewoon tot 1 uur ’s nachts open!!), terwijl er overdag een rij staat om een zitplek te krijgen. En toen we er om een uur of half 9 aankwamen was er inderdaad genoeg plaats. Natuurlijk hebben we allemaal een stukje Sachertorte gegeten! Het was heel lekker en natuurlijk ook leuk om eens mee te maken, maar echt duidelijk verschil met de Sachertorte van andere plekken proefde ik niet. Dit stukje was alleen de helft zo groot en twee keer zo duur als andere :P. Dus hebben we allemaal maar een mooi Sacherservetje en -suikerzakje meegenomen hihihi :D . Daarna gingen we weer op weg naar huis. Nog een beetje tv gekeken en gaan slapen.

Vandaag weer uitgeslapen. Renée en de rest waren al sightseeën. Ik heb rustig aan ontbeten, met een gebakken eitje erbij yummm :) en toen eens naar de stad gegaan. Mooie zwarte laarzen gekocht en een supermooie Swarovski theelichthouder :D ohhh zoe sjoennn die moest k hebben.. En toen op weg naar winkelcentrum Q19 hier in de buurt. Daar nog even iets bij H&M gekocht en de laatste Weense boodschapjes van dit jaar gedaan. En toen was het alweer donker en ging k terug naar huis. Daar zaten de andere 3 al. Bijna klaar om te gaan. Heb ze alledrie uitgezwaaid (Kirsten en Lindy gingen weer terug naar huis en Renée ging naar een opera). Ik heb fijn mijn kerstcadeautjes ingepakt en bijbehorende gedichtjes gemaakt en ben toen gaan koken. Beetje tv gekeken en gegeten en toen mijn kamer gepoetst en deze blog beginnen te schrijven. Wat een gedoe om je kamer/ jezelf vertrekklaar te maken! Al mn 20 nageltjes mooi kerstklaar gelakt :) , nog wat tv gekeken, gelezen en maar eens gaan slapen.. op naar de laatste echte Weense dag van 2010!

En toen was het vandaag. Beetje uitgeslapen en wilde echt niet wakker worden want het is zo gek dat dit de laatste dag voorlopig in Wenen is. Toch maar een beetje op tijd opgestaan, want de laatste dag verpesten met slapen is ook niet de bedoeling! Beetje gecomputerd, ontbeten, alle was gedaan.. Mandarijn gegeten, want de koelkast moet leeg!! Tv gekeken, want al die openstaande tabbladen met nog niet afgekeken series op mn laptop moeten weg!! Haha :P Daarna naar de gemeente geweest om ons nog in te schrijven voor de resterende tijd dat we hier zijn. Wilden we dus eigenlijk vorige week doen maar dat was toen niet gelukt. Was een beetje vreemde situatie daar in dat gebouw maar uiteindelijk snapten we hoe het zat. Moesten we dus een formulier invullen en van allerlei pasjes en papieren een kopie gaan maken.. maar er deed maar 1 printer van de 2 het en er waren al 2 mensen aan het wachten.. heeerrlijk.. Uiteindelijk konden wij ook. Toen alles weer mooi ingeleverd en het kwam erop neer dat we ons in januari alleen nog maar hoeven uit te schrijven aangezien we toch niet meer lang blijven.. pff al die moeite voor niets. Toen maar op weg naar de stad. De printer in ons gebouw doet het weer eens niet, dus maar weer naar het goeie ouwe internet café. Daar hebben we online ingecheckt voor onze vlucht en de tickets geprint. Daarna voor de laatste keer naar de kerstmarkt op de Rathausplatz. We gingen naar Punschkraam nr. 9 want daar was een voormalig Weens klasgenootje van ons aan het werk. De mooie mok die we bij onze Amarettopunsch kregen hebben we gehouden als leuk aandenken :) . Ook nog een laatste Zuckerwatte gegeten, yumyum. (nouja, smaakt wel een beetje erg naar aardbei.. volgende keer toch maar voor een witte suikerspin gaan ipv een mooie roze). En toen weer terug naar huis. Al een beetje ingepakt en daarna gaan koken. Met kliekjes!! Jaa de koelkast wordt gelukkig steeds leger!! Maar weggooien moeten we helaas ook nog genoeg.. Omelet gemaakt met vanalles erin en het was nog lekker ook. Snel gegeten en toen geskyped met pap en mam over de laatste dingen. En daarna echt begonnen met inpakken. Ojeee het lukte echt voor geen meter! Ik haalde steeds meer kleren uit mijn koffer en heb vanalles geprobeerd om het te laten passen. Uiteindelijk ligt nu mijn kast weer voor meer dan de helft vol, zijn de kerstcadeautjes waarschijnlijk platgedrukt, en mijn nieuwe laarzen ook :(, krijg ik mijn handtas niet meer dicht en heb ik een topje, dikke trui, dik vest en dikke jas over elkaar aan morgen.. :O pffff vermoeiend zeg, inpakken! Heb t heeelemaal gehad nu en ik moet nog douchen, mijn nagels lakken (denk dat ik dan maar morgen doe) en deze blog dus afmaken. Dan ga ik nu maar eens onder de douche springen en iedereen welterusten wensen!! En heel fijne kerstdagen en alvast een super Nieuwjaar!! En tot bloggens allemaal :) ik laat zeker ook nog van me horen tijdens mijn vakantie, vanuit Mestreech!! En daarna natuurlijk weer eventjes verder in Wenen, 2011!! Over 4 en een half uurtje gaat de wekker alweer, dus Maastricht, here I come!!!!

Heel veel groetjes uit Wenen, de laatste keer van 2010!!
Tschüssssssssssssssssss!!! <3

  • 24 December 2010 - 14:29

    Renée:

    Haaaaaaaiii!

    Inmiddels zit v'r al eeuwen te wachte op 't vleegveld.. Damn! Meh es 't good is koem v'r eindelijk toes, nao 7,5 oor vertraging en onzekerheid :D Sjus op tied vuur Kiersmis!

    Wieeeeejj! Noe get te ete zeuke! x

  • 24 December 2010 - 14:34

    Daphne Van Dongen:

    Hihi joepieee indd :D
    anderhalf eurke geslaope, 7 en half oor vertraging.. hooongerrr!! slaaoppp!! bohh bin blij es ver thoes zien :)
    en noeeee ete!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Wenen

Daphne

Ik ga 4 maanden naar Wenen om te studeren! Hier zal ik regelmatig verslag doen vanuit Oostenrijk en foto's plaatsen :) Er kunnen helaas maar maximaal 10 foto's en 2 video's op deze website, die wissel ik steeds, maar verder heb ik nog een photobucket website met nog veel meer foto's: http://s1182.photobucket.com/albums/x458/Daphne_van_Dongen/Wenen/

Actief sinds 14 Sept. 2010
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 32151

Voorgaande reizen:

18 September 2010 - 28 Januari 2011

Studeren in Wenen!

Landen bezocht: