B-Day :) - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Daphne Dongen - WaarBenJij.nu B-Day :) - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Daphne Dongen - WaarBenJij.nu

B-Day :)

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

18 Oktober 2010 | Oostenrijk, Wenen

Alweer een week om vanalles over te vertellen! We hebben (eindelijk) meer lessen gehad op de uni. Vorige week was het maar één les en nu 4!! Jahaa 4! Het begon zondag toen Renée en ik een essay aan het schrijven waren voor Export Marketing Management, het vak dat we maandag hadden en waarvoor we een essay moesten schrijven om mee te mogen doen met het vak. We hadden de printer hier in ons gebouw nog niet uitgeprobeerd, maar wel al geprobeerd de printer aan te sluiten op de laptops. Er stond een hele handleiding online. Maar aangezien hier nooit iets meteen goed gaat werkte dat natuurlijk ook niet. Duss zijn we uiteindelijk om half 9 's avonds in de kou nog met de metro naar de stad gegaan om daar naar het internetcafé te gaan om te printen. Dat was zo gelukt en we hebben daarna maar bij McDonalds gegeten, omdat we niet meer echt zin / tijd hadden om nog te gaan koken. 10 uur waren we weer terug op onze kamertjes.

De dag erna moesten we vroeg op want de les begon om 9 uur :O. We waren mooi om kwart voor 9 op de uni en al het lokaal aan het zoeken. Maar aangezien nergens goede bordjes hangen vonden we het natuurlijk niet. Gelukkig kwamen we twee mensen tegen die we kennen en die toevallig ook dat vak hadden en aan het zoeken waren. Ze vroegen het even bij de infobalie en dus deden we wat de meneer ons daar verteld had. Maar toen we in de kelder naar een lokaal toe wilden gaan zei een of andere beveiligingsmeneer dat we daar niet naar binnen mochten :S. Jaa heel leuk hoor... pff. Dusss weer naar boven en daar een lange gang doorgelopen en gezocht. Maar zonder resultaat. En toen zagen we andere mensen die er ook voor infovragen waren. En die stuurden ons de andere kant in de kelder op. (wat lijkt het daar beneden trouwens op een gevangenis zeg :O bah). En eiiindelijk hadden we toen ons lokaal gevonden. Het was al bijna 9 uur dus we waren blij dat we er eindelijk waren. We zouden les hebben tot 6uur :O dus we hoopten dat de leraar een beetje mee zou vallen. En dat deed ie gelukkig ook! Hij was ontzettend grappig :P en was gek op pauzes. Om kwart na 10 de eerste pauze van een half uur. Om half 1 de lunchpauze van een uur, om half 4 de 3e pauze van een half uur en om kwart voor 5 vond hij het wel goed geweest. Tussendoor heeft hij heel veel zelf verteld dus veel hoefden we niet te doen en met al zijn verhalen die bijna niks te doen hadden met het vak en de ontelbare grapjes was het nog goed vol te houden ook. En toen waren we gelukkig meer dan een uur eerder alweer klaar :). We hebben op de terugweg naar huis een paar boodschapjes gedaan en weer lekker gekookt. Toen hebben we nog wat geleerd voor een klein toetsje van het andere vak, dat we dinsdag hadden. 'S avonds vroeg Renée ineens waar haar sleutels waren. Ohjee na het koken hadden we onze handen zo vol dat we met haar sleutels de deur open gedaan hadden, maar die vergeten waren eraf te halen toen we binnen waren. Dus die staken nog op de buitenkant! En ik had net de deur op slot gedraaid van binnenuit.. Nouja we dachten als ie dus dichtgedraaid kon worden met 2 sleutels erin, waarom zou die dan niet ook open kunnen. Maar dat kon dus niet.. :O. Tjaa Claartje gebeld, maar die was op stap en nam niet op en we hoopten maar dat ze op tijd onze smsjes zou lezen en hopelijk eraan zou denken die nacht of 's morgens om de sleutel buiten eraf te halen. Maar we merkten op dinsdagmorgen dat ze dat niet gedaan had. We hebben de receptie 3 keer proberen te bellen maar niemand nam op. En eindelijk, 20 minuutjes voordat we weg moesten belde Claartje!! Ze had ons smsje gelezen en vroeg zich af wat er aan de hand was. Ze kwam snel uit bed en in haar badjas naar beneden om ons te redden :D . Heheh wat fijn na 12 uur opgesloten te hebben gezeten :O. Daarna gingen we lekker naar de uni, weer even die onzin les over toerisme en een makkelijk toetsje en toen weer richting huis. Verder die dag en woensdag niet veel meer gedaan. Beetje uitgeslapen en wat gepoetst en gerelaxt en nog n beetje huiswerk.

Donderdagavond kwam Claartje eten, als een pre-birthday party voor mij :) . We hebben met zijn 3en gekookt. Aardappelkroketjes, sla, runderlapjes en tomaten/pesto sausje. Als toetje hadden Renée en ik een vlaai gehaald, met pudding en kersen. Was uit de diepvries, dus we moesten hem eerst afbakken. Tot nu toe kloppen hier alle pakjes die we gekocht hebben niet. De aardappelkroketjes waren eens zwart geworden en de soep is altijd veel te weinig voor ons 2en. Maar daar hadden we deze keer geen rekening mee gehouden. Dus zeker 5 munuten voor de einddtijd ging ik eens naar de oven kijken, en ja hoor de vlaai was zwart :( . Nouja de bodem was niet te eten maar de rest gelukkig wel nog en het was ook heel lekker :). Toen het bijna 12 uur was zijn we met zn 3en naar beneden gegaan, naar de net heropende partyroom. Ze draaiden alleen maar hardrock en er waren allemaal vreemde mensen :O . Even iets gedronken en rond 1 uur waren we weer boven.

Op vrijdag was ik dus echt jarig, maar we hadden weer school. Al om 9 uur hadden we weer les. Wat waren we moe. Gelukkig hadden we weer veel pauze en de echte les duurde maar tot een uur of 12. Daarna moesten we de hele middag in groepjes aan een presentatie werken. Ik had een fijn groepje dus gelukkig waren we om 5 uur helemaal klaar. Mijn ouders waren 's ochtends naar Wenen gekomen, maar die had ik natuurlijk nog niet gezien. 'S avonds zijn we dan ook, met Renée er ook bij, gaan uiteten. Ik heb allemaal cadeautjes kunnen uitpakken en ik had al een aantal kaarten met de post gekregen dus gelukkig voelde ik me wel nog een beetje jarig :) .

Zaterdagmorgen (!!) hadden we weer om 9 uur les. Gelukkig zou dit maar tot 3 uur duren. Maar de leraar had blijkbaar gisteren al alles verteld wat hij had willen vertellen dus hoefden we alleen de presentaties te doen en waren we daarna klaar. Alles ging goed en om 12 uur stonden we weer buiten :D . Thuis even gaan lunchen en om half 4 trof k mn ouders in de stad. We hebben op n terrasje gezeten en zijn rond 5 uur een restaurant gaan zoeken. Lekker gegeten en daarna naar de Volksoper gegaan. We waren er rond kwart voor 7 en 7 uur begon de opera: Die Zauberflüte. Ik was echt moe dus kon aan het einde van de eerste helft mn ogen bijna niet meer openhouden. Gelukkig ging het de tweede helft beter. En het was echt niet omdat het saai was hoor! Het was mooi en leuk om eens mee te maken.

Zondag een beetje op tijd opgestaan en om half 11 kwamen mn ouders hier naartoe. Ze hadden allemaal spullen voor me bij zich: winterkleren en lekkers zoals hagelslag, ontbijtkoek, chocolade pepernoten, schuddebuikjes, taaitaai en pindakaas :D !!! Alles een beetje ingeruimd en toen met ze met de metro naar mijn uni gegaan. Op zondag is die dicht maar ze hebben m in ieder geval van buiten gezien. En ja ze vonden hem net als ik heel lelijk :P . Daarna naar het Hundertwasser huis gegaan met allemaal verschillende kleuren op de voorgevel. Viel in het echt een beetje tegen en het was jammer dat het regende. Er tegenover hadden we gelunched. Daarna zijn we naar de Rathausplatz geweest; daar ligt het stadhuis. Super mooi gebouw! Maarrr ervoor was een tentoonstelling van de Champions League opgezet :D . Er waren amateurteams tegen elkaar aan het voetballen en binnen kon je allemaal outfitjes van voetballers en gesigneerde voetballen en schoenen andere spullen bewonderen. En ook de Champions League cup! Je kon ermee op de foto en die online ophalen en dat heb ik natuurlijk ook gedaan :) . Ik heb ook (thnx to mn vader die ervoor in de rij ging staan haha) de handtekeningen van de 5 voetballers van Rapid Wien die kwamen signeren :P . Vervolgens zijn we met de tram verder gegaan naar een winkelstraat waar we rond 4 uur zijn gaan eten bij een leuk Italiaans restaurant. Daarna weer terug gegaan naar mijn kamer, waar mijn ouders hun spullen hadden laten staan. Die opgehaald en ze toen uitgezwaaid want ze gingen alweer naar het vliegveld. De rest van de avond lekker rustig hier gezeten en wat tv gekeken op mn laptop.

Vandaag heb ik heeerlijk uitgeslapen want ik was nog echt heel moe. En ik begon dit weekend ook al te snotteren en vanmorgen voelde ik me nog slechter. Rond 1 uur was ik eindelijk mn bed uit. Beetje grieperig. Rustig aan gedaan, ik ben toch alleen thuis. Renée heeft sinds zateragavond bezoek dus die zijn lekker aan t sightsee-en. Nu de rest van de avond nog een beetje relaxen en dan hopelijk morgen weer iets meer actie hier :) . (zodat ik binnenkort weer zo'n ontzettend lang verhaal kan wauwelen :P )

Groetjes!


  • 18 Oktober 2010 - 18:44

    Hiu Man:

    AAAAH zo leuk om dit te lezen!!! hahaha jij maakt echt wat dingen mee!!! :D

  • 18 Oktober 2010 - 18:49

    Daphne Van Dongen:

    Hahah dat heb je ook snel gelezen ;) Danke danke :P haha

  • 18 Oktober 2010 - 19:12

    Mamma Marjon:

    Hoi Daphne, wat een tekst. Jij hebt ons dit allemaal al verteld afgelopen weekend. We hebben het gezellig gevonden met jou. Ik ben blij dat je je toch een "beetje jarig" vond vrijdagavond tijdens het eten en met je cadeautjes.

  • 18 Oktober 2010 - 19:14

    Daphne Van Dongen:

    Jahaa weer genoeg te kwebbelen haha :) Zometeen nog even een oaar bijbehorende foto's erbij doen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Wenen

Daphne

Ik ga 4 maanden naar Wenen om te studeren! Hier zal ik regelmatig verslag doen vanuit Oostenrijk en foto's plaatsen :) Er kunnen helaas maar maximaal 10 foto's en 2 video's op deze website, die wissel ik steeds, maar verder heb ik nog een photobucket website met nog veel meer foto's: http://s1182.photobucket.com/albums/x458/Daphne_van_Dongen/Wenen/

Actief sinds 14 Sept. 2010
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 32149

Voorgaande reizen:

18 September 2010 - 28 Januari 2011

Studeren in Wenen!

Landen bezocht: