Inkopen doen! - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Daphne Dongen - WaarBenJij.nu Inkopen doen! - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Daphne Dongen - WaarBenJij.nu

Inkopen doen!

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

24 September 2010 | Oostenrijk, Wenen

De astrologische herfst is gisteren begonnen!! Maar daar merk je qua weer dus helemaal niks van hier! En ik geloof dat het in Mestreech net zo is. Had ik meer t-shirtjes kunnen meenemen!
Eindelijk maar eens internet gaan regelen. Blijkt de receptie vanaf 12 uur al dicht tot maandag!!! :O noujaaa zeg en de computerruimte blijkt ineens ook maar open van maandag t/m donderdag.. en alleen maar ’s avonds!! Pff baal baal..
Dan maar allebei nog even flauw spelletjes doen op de laptop.. ’s Middags toch maar eens de zon in gegaan en een uitje gemaakt naar de supermarkt. Wat jammer dat we daar geen foto’s van hebben gemaakt! Na een uur rondgezocht te hebben en bijna (!) alle producten gevonden te hebben, met spierpijn alles naar de kassa gesleept. Tja en toen tassen vullen en nog heeeeelemaal terug naar ons gebouw :O! Oei..
Eerst maar even terrasje gepikt met n power milkshake :P
En er toen dus meer dan een halfuur over gedaan (met tussenstop bij andere supermarkt voor een deel van de nog ontbrekende spullen) om alles mee terug te zeulen.. Zo en wat waren we blij toen we op de kamer waren. Paste nog net allemaal in de ijskast. En toen lekker inspiratieloos om 8uur eens een pakje pasta-met-broccoli-en-kaas in een pan gegooid. Oh oh en toen we klaar waren in de keuken kwamen er toch 3 Indische jongens binnen die me toch culinair gingen doen! Er kwamen een flinke pan en een hele zak boodschappen aan te pas. Nog een beetje hongerig na veel te weinig pasta in het zakje en nieuwsgierig naar de bezigheden in de keuken, nog wat soep gaan maken. Oh en wat rook het lekker in de keuken en wat moesten we lachen om het ijverige gekook van de andere 3 (en wij met ons zielig pakje soep). Dat was nou echt een fotomomentje waard! Maarja dan durfden we dan weer niet..
Nouja en erna, om eerste 'kook'avondje te vieren, allebei een stukje (kant-en-klare) tiramisu gegeten. En wat was het lekker!
Zo en toen was alweer een erg boeiende dag ten einde en hebben we nog ff een dvdtje gekeken om het missen van internet nog een beetje te vergeten.
Tot morgen!

• 25 September 2010 - 17:15

Mich:

Heeeeej! Echt leuk om te lezen dat je t naar je zin hebt. Wanneer begint Uni????
    xxx je nichtje

• 25 September 2010 - 18:36

Mamma Marjon:

Daphne we waren blij je even gezien en gesproken te hebben via skype. Je hebt thuis ook al vaker gekookt dus dat gaat zeker lukken, als je maar goed boodschappen doet.

• 29 September 2010 - 12:42

Daphne Van Dongen:

Heey nisjeke!
    De uni begint volgende week woensdag. Vandaag introductiedag gehad met beetje uitleg en al de eerste lunch op uni gehad haha ;)
    Hoe gaatie bij jou?
    Groetjes!!

Verslag uit: Oostenrijk, Wenen

Daphne

Ik ga 4 maanden naar Wenen om te studeren! Hier zal ik regelmatig verslag doen vanuit Oostenrijk en foto's plaatsen :) Er kunnen helaas maar maximaal 10 foto's en 2 video's op deze website, die wissel ik steeds, maar verder heb ik nog een photobucket website met nog veel meer foto's: http://s1182.photobucket.com/albums/x458/Daphne_van_Dongen/Wenen/

Actief sinds 14 Sept. 2010