Het eerste Weense weekend! - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Daphne Dongen - WaarBenJij.nu Het eerste Weense weekend! - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Daphne Dongen - WaarBenJij.nu

Het eerste Weense weekend!

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

19 September 2010 | Oostenrijk, Wenen

Hehe eindelijk internet. Het is nu zaterdag 25 september en ik zit in een internetcafé. Ik heb al genoeg te vertellen, en ben al sinds dinsdag op mijn kamer, dus ik schrijf alles maar per dag op, dan blijft he overzichtelijk.

We zijn dus zaterdagmorgen vertrokken naar Wenen en om kwart voor 5 ’s middags bij het hotel aangekomen. Spullen uitgepakt en toen maar gaan eten bij buurman McDonalds.
Daarna nog even de straat heen en weer gelopen en beetje gekeken waar we zaten en waar de metrohalte is. Toen terug naar hotel.

Dag erna, zondag, vroeg opgestaan en met de metro naar de Stephansplatz gegaan, het centrum van de stad. Eerst een beetje rondgelopen en tickets voor operavoorstelling in oktober gekocht en ergens iets gedronken. Toen een stadswandeling gemaakt uit boekje van Wenen. Van alles gezien. O.a. het Ankeruhr, Hofburg, Heldenplatz en allerlei winkelstraten. Toen ergens leuk gaan lunchen en daarna met de metro naar paleis Schönbrunn!! Super mooi en groot allemaal! Eerst even rondgelopen buiten het kasteel en toen rond half 5 met een treintje meegegaan dat door de paleistuinen rijdt.
Het is echt de grootste tuin die ik ooit heb gezien! Heel mooi, en het loopt helemaal bergop en daarboven heb je een goed uitzicht over Wenen. Het grondgebied bij het paleis is blijkbaar bijna even groot als het staatje Monaco!
Daarna weer terug gegaan naar het centrum van de stad en daar gegeten. Toen nog met de metro naar het Riesenrad / Praterstern: het bekende reuzenrad van Wenen. Maar dat viel even tegen want het is helemaal niet zo groot, best ouderwets en er is een hele kermis omheen gebouwd. Toen was de dag weer om en gingen we terug naar het hotel.

  • 25 September 2010 - 18:22

    Mamma Marjon:

    Hoi Daphne, leuk gedaan.
    Die eerste indruk van Wenen. Ik ga je elke dag volgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Wenen

Daphne

Ik ga 4 maanden naar Wenen om te studeren! Hier zal ik regelmatig verslag doen vanuit Oostenrijk en foto's plaatsen :) Er kunnen helaas maar maximaal 10 foto's en 2 video's op deze website, die wissel ik steeds, maar verder heb ik nog een photobucket website met nog veel meer foto's: http://s1182.photobucket.com/albums/x458/Daphne_van_Dongen/Wenen/

Actief sinds 14 Sept. 2010
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 32145

Voorgaande reizen:

18 September 2010 - 28 Januari 2011

Studeren in Wenen!

Landen bezocht: