Weense week vol to-do’s, E-marketing en WU Ball - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Daphne Dongen - WaarBenJij.nu Weense week vol to-do’s, E-marketing en WU Ball - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Daphne Dongen - WaarBenJij.nu

Weense week vol to-do’s, E-marketing en WU Ball

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

17 Januari 2011 | Oostenrijk, Wenen

Na meer dan een week weer gesettled te zijn in Wenen, vond ik het tijd om weer een blog te schrijven. Dan wordt het hopelijk een wat minder lang verhaal en is er ook vaker iets te lezen hier op deze waarbenjij.nu :)
Op maandag hebben Renée en ik fijn uitgeslapen want Renée had wat bijslaaptijd nodig na weer een paar dagen vol met sightseeing. Weer gezellig de eerste keer van dit jaar in Wenen samen ontbeten en daarna de stad in gegaan. Ik had een galajurk of lange rok nodig voor het WU (Wirtschafts Universität) Ball van zaterdag 15 januari. Dus gingen we naar de Mariahilferstrasse; daar had ik 2 dagen eerder namelijk een paar leuke winkeltjes gezien waar ze lange galajurken verkochten. Nou, de eerste zaken die we ingingen hadden echt peperdure galajurken, andere zaken hadden weer geen lange jurken, of ze waren niet mooi.. Uiteindelijk een lange rok gevonden! Dat was ook heel lastig.. want ja er dragen tegenwoordig niet veel mensen meer rokken tot op hun enkels.. Maar toen hing daar toch ineens midden in een enorme rokkenafdeling plompverloren nog maar welgeteld één lange rok, die ook nog eens zwart was (! dat was precies de bedoeling!) en hij (jahaa en dit gebeurt mij anders nooit!) paste me ook nog goed!! Nou, zo simpel was het dus. Rok gekocht, mooie strapless bh, panty’s om het af te maken en klaar! Voordat jullie denken dat ik met alleen die kledingstukken naar het gala zou gaan; ik had er wel aan gedacht om van thuis een bustier mee te nemen en een galatasje :). Dus mijn outfit was af. En op de weg terug naar de metro kwamen we ook nog een maroni (gepofte kastanjes) –kraampje tegen! Joepie we konden alweer iets van onze Wenen to-do lijst afstrepen (maroni eten!). Renée had ze nog nooit gegeten dus dit was een plekje op onze lijst waard. En wat was het weer lekker :). Daarna nog wat boodschapjes gedaan en toen verder met de metro richting opera. Van daaruit zijn we met onze zware boodschappentassen naar het Albertina museum gelopen. Want we moesten toch echt nog even een volgende punt van onze to-do lijst afstrepen! En dat was ’s avonds op het plateau van de Albertina gaan staan, om een mooie foto van de verlichte opera en de andere verlichte gebouwen te kunnen maken :). En toen weer verder naar onze volgende to-do. Van de Albertina de straat ingelopen richting Mozart Garten. Die ligt achter de Nationaal Bibliotheek en ik was er nog niet eerder geweest. Er was wel niet zoveel te zien omdat het donker was en er niet veel verlichting was; maar het had toch wel iets en ik was er nu in ieder geval geweest :). Streep erdoor! Toen hadden we wel genoeg van zeulen met boodschappen en sighsee-en en zijn we fijn weer naar huis gegaan. Daar hebben we weer onze doorsnee avond gehad met eten, wat socializen op de laptops en tv kijken :). De week was weer begonnen.

Op dinsdag hebben we weer wat uitgeslapen en ik had gewoon spierpijn van de boodschappentas :O haha. Daarna maar eens iets gaan doen aan een presentatie voor ons laatste vak, E-marketing. Die presentatie moest donderdag gehouden worden en niemand van ons groepje had er nog veel aan gedaan. De 3 andere groepsleden hadden allemaal een casus als voorbeeld gevonden en Renée en ik zouden aan het algemene deel werken. Verder hebben we die dag niet meer veel gedaan behalve wat in onze kamertjes rondgescharreld en weer onze doorsnee avond gehouden :P .

Op woensdag hadden we ‘s middags met ons projectgroepje afgesproken om dan toch iets concreets te bedenken voor de presentatie die we minder dan 24 uur later moesten houden. Dat ging allemaal vrij snel omdat we taken verdeelden en de presentatie toch niet veel om het lijf had. Het moest gaan over waarover we in de laatste les een uiteindelijke presentatie gingen houden. Dus alleen de stand van zaken melden was zo’n beetje alles wat we moesten doen. Na onze teammeeting hadden Renée en ik zin om nog iets van ons to-do lijstje te doen maar de dingen die we gepland hadden werden het toch maar niet en dus zijn we met de metro naar het Millennium Center geweest. Dat is het winkelcentrum in de mooie toren waar we vanuit onze kamers op uitkijken en waar we ooit eens heen gewandeld zijn. We waren er pas één keer geweest, terwijl het er juist zo mooi en leuk was! Dus hebben we daar gezellig een rondje gelopen en heb ik een sjaal gekocht om op het gala om te slaan. Daarna hebben we ons heerlijk in fijne stoelen bij de Starbucks laten vallen met iets lekkers te knabbelen en te drinken :D. Wat hadden we dat ook al lang niet meer gedaan, zeg! Toen we genoeg hadden van mensen kijken en ons lekkers ophadden zijn we teruggewandeld naar huis. Het werd alweer donker. Daar hebben we ons deel van de presentatie afgemaakt en uiteindelijk ook de delen van de rest van het groepje erbij gevoegd. Klaar!! Op naar de eerste Weense lesdag van 2011!

En toen was het zover. We hadden voor de allereerste keer les om 8 uur ’s morgens :O !! En we stonden om een uur of 6 alweer naast onze bedden.. gaapp.. En wat was het nog ongezellig donker buiten zeg. En daar zaten we dan braaf om 10 voor 8 te wachten op een bankje buiten het lokaal met een groepsgenootje. Uiteindelijk kwam de tutor pas tegen 8 uur aanwandelen en de rest van de klas nog later. Niemand had er veel zin in. Maar omdat wij uiteindelijk het enige groepje waren dat compleet was moesten wij als eerste presenteren. Dat ging best goed en we waren er dus gelukkig meteen vanaf. De rest van de mensen kwam een beetje binnendruppelen en tegen lunchpauze hadden bijna alle groepjes gepresenteerd. Wat duurde dat lang zeg :O ! Daarna nog één presentatie gezien en de tutor ging nog vanalles wauwelen over dingen die hij al 3 keer had verteld en toen was om half 3 dan eindelijk de les afgelopen. We hadden weer iets bedacht om van onze lijst af te kunnen strepen. Dus gingen we naar de boekenwinkel van de uni. Daar hebben we allebei een WU t-shirt gekocht als aandenken aan deze uni :) . Vervolgens zijn we naar de unibieb gegaan om mijn betaalbevestiging voor het bal te printen; maar dat ging niet omat je je inbox niet kunt openen op uni computers. Fijn.. Toen dan maar terug naar huis. Daar hebben we ff rustig iets voor onszelf gedaan om bij te komen van de dag. Daarna hebben we ons klaargemaakt om weer de deur uit te gaan. Even snel wat soep gegeten en op naar de.. bioscoop :D dat hadden we nog niet gedaan in Wenen! (en dit was natuurlijk weer iets van onze lijst). We zijn naar een Engelse bioscoop gegaan in de Mariahilferstrasse. Hij was heel klein en het zag er echt anders uit dan wat wij gewend zijn van bioscopen. Maar wel leuk, weer eens iets anders! We zijn naar The Tourist geweest, leuke film hoor! :) Begon om kwart voor 7 en om half 9 was het afgelopen. We wilden daarna thuis eigenlijk nog wat eten, daarom hadden we van tevoren alleen maar soep gehad.. maar na de popcorn in de bios hadden we daar niet zoveel behoefte meer aan. Dus zijn we maar weer wat gaan Internetten, tv kijken en lezen.

En toen brak de tweede vrijdag in Wenen al aan. Natuurlijk hebben we weer uitgeslapen, maarja dat was dan ook hard nodig na zo’n lange donderdag. En natuurlijk hadden we ook voor vandaag een to-do uitgezocht om de dag mee om te krijgen. En dus namen we de metro naar de buitenrand van de stad. Daar staat de Donauturm. Een hoge toren met bovenin een ronddraaiend panoramarestaurant en een uitkijkterras. We zijn door het eromheen aangelegde Donaupark naar de toren gewandeld. Daar hebben we een kaartje gekocht en werden we door een liftdame ontzettend snel naar boven gezoefd. Boven aangekomen zijn we meteen naar een raam gegaan om het uitzicht te bekijken. En we stonden meteen aan de kant waar we onze universiteit, Millenium Center en Haus Panorama konden zien :D. Allemaal foto’s gemaakt en toen ook bij de andere ramen gaan kijken. Daarna zijn we een trap naar beneden gegaan. Daar was de bar. Hij draaide rond. Dat was wel een leuk gezicht. Wij stonden binnen in de hal en voor ons achter de deuropening draaiden de mensen aan de tafeltjes voorbij :P. Toen konden we nog een trap lager en daar waren alle wanden helemaal van glas. Nog een trap lager was een deur naar buiten, naar het uitzichtsterras. Wat een mooi uitzicht! Maar het waaide echt ontzettend hard. We werden gewoon door de wind naar voren geblazen en vielen bijna om :O. Maar wat hebben we gelachen! Haha en wat kun je interessante foto’s maken met zo’n storm door je haren :P. Daar hebben we ons dus wel even mee geamuseerd. Na onze foto- en filmsessie zijn we maar naar binnen gegaan om ons een beetje toonbaar te maken. Tranen weggeveegd (van de wind of het lachen?), haren geborsteld en kleren gladgestreken en toen gingen we weer verder. Helaas was het restaurant dat op het hoogste niveau lag dicht, dus hiermee eindigde ons Donauturm-avontuur. Maar we hadden wel mooie foto’s gemaakt en lol gehad. Renée had ’s avonds weer een concert, dus wilde ze op tijd bij de Musikverein zijn. Daarom zijn we samen met de metro naar station Karlsplatz gegaan en hebben we daar bij de McDonalds lekker gesnackt :). We waren er nog getuige van een koppeltje dat ruzie had.. Het meisje had schijnbaar nogal veel gedronken want ze deed heel wazig en viel steeds om. Op een gegeven moment viel ze zelfs tegen mensen aan en kon echt niet meer zelf rechtop komen. Haar vriend werd helemaal gek van haar (hij was zelf ook niet al te nuchter) en is tussendoor nog een keer kwaad weggelopen. Met wanhopig geschreeuw van haar kant als gevolg.. Heel amusant zo’n live reality soap :P. En dan was er nog een leuke opa met schattig kleinzoontje naast ons. Hij vroeg of we uit Zweden kwamen. (dat hadden we nog nooit eerder gehoord.. ahum :P) en vond het helemaal leuk dat we Nederlands bleken te zijn. Want jahaa zijn zoon werkte bij Peek & Cloppenburg en had daar een Nederlandse ontmoet en hij ging haar komende week ontmoeten! Spannend hoor :). Hahah en dat jongetje keek ons maar met een pretgezichtje aan. En toen moest Renée naar het concert. Ik ben naar huis gegaan en heb daar nog even geskyped met pap en mam omdat ze op wintersport gingen de dag erna. En zo heb ik nog wat gepruld op mn laptop en tv gekeken en toen was het dan bedtijd. Schoonheidsslaapje voor het grote bal!

En toen was het zaterdag. Ik had fijn uitgeslapen en ben me vervolgens helemaal gaan verzorgen. Haartjes mooi gewassen en strakke planning voor die dag gemaakt. We zijn even naar de stad geweest. Hebben daar wat boodschapjes gedaan en de papieren die ik nodig had voor het bal uitgeprint. Er was op het plein bij de Stephansdom een of andere betoging gaande van Turken. Het was best wel eng :O zag eruit alsof ze zo’n vlag gingen verbranden.. Allemaal geschreeuw en vlaggengezwaai :O geen idee waar dat ineens over ging.. Nouja, verder dan maar weer naar huis want tijd om daar lang bij stil te staan hadden we niet! En toen stond de was doen op onze planning. Tussendoor al mn spullen voor die avond klaar gelegd en toen alles in de droger zat even gegeten. Daarna snel gaan omkleden en optutten want ik lag al achter op schema :P. En toen wilde het niet goed lukken met mijn haar.. uiteindelijk maar geen krullen gemaakt; maar het zat eigenlijk ook best mooi zo. Om kwart na 6, na wat staatsiefoto’s door Renée te hebben laten maken, eindelijk richting bus vertrokken. En wat kijken de mensen je allemaal raar aan met zo'n lange jurk en mooi opgetut :O Iedereen in de metro kwam net terug van hun werk en leken echt te denken 'waar gaat die nou weer heen :O' haha. Ik had afgesproken met Claartje, bij Jenny, een vriendin van haar. De anderen die meegingen waren er ook. Daar hebben we nog gezellig allemaal wat zitten drinken, optutten en foto’s gemaakt. En toen was het toch echt tijd om te gaan. Ongeveer kwart voor 9 waren we op het bal. Ik moest mijn kaartje nog afhalen. Uiteindelijk waren we om kwart na 9 allemaal klaar. De officiële openingsdans was al bezig en het was zo ontzetten druk dat je met geen mogelijkheid iets kon zien. Jammer dat we dat gemist hebben, maar ik heb wel van iemand anders haar Facebook de foto’s daarvan weten te pikken :). Het drinken naast de balzaal was ook ontzettend duur en het goedkoopste dat je er kreeg was een klein glas champagne voor €8… Mmm verder zoeken. Beneden bleek een studentenbar te zijn. Het was er eerst helemaal leeg, maar naarmate de avond vorderde werd het er gezellig druk. Het drinken was er goedkoop en ze hadden er lekker eten. Er was ook nog een discoruimte en nog een soort lounge. Het bal vond plaats in een vleugel van de Hofburg en wat was het er mooi! Zoo leuk om eens mee te maken! En ik heb mijn ogen uitgekeken! Van prachtige galajurken, tot ontzettend schreeuwerige soepjurken; het was fantastisch :P. Twee meisjes waarmee we waren vielen nog van een trap en er waren beveiligingsmannen die met ons mee kwamen dansen. Dat waren dan zo’n beetje de hoogtepunten van de avond haha. Maar we hebben ons goed geamuseerd! Ohja en ik werd nog complimenteerd op mijn Engels door een Australisch meisje, dus dat is toch ook wel leuk :). Op het laatst liep iedereen al een hele tijd op blote voeten (dan heb ik het over de dames), en de vloer lag bezaaid met pumps. Uiteindelijk, na meer dan 10 uur op mn (toch wel bescheiden) hakjes gaf ook ik het op. Wat een opluchting. En even later (het was al half 5) zijn we met de overgebleven mensen van ons groepje lekker in een taxi neergeploft. Ik wil slapen!! Ik kwam mijn kamer binnengestrompeld en was zo blij dat ik na 11 uur mijn schoenen uit kon doen (ook al maakte het geen verschil meer wat pijn betreft) en in mn bedje kon kruipen.. Mmmm slaap lekker!

En toen was het vandaag. Om 6 uur mijn lampje uitgedaan en om 12 uur werd ik wakker en kon ik niet meer in slaap vallen.. Dan maar opstaan. Renée had op mij gewacht met ontbijten en dus hebben we gezellig samen televisie kijkend broodjes gegeten :). Daarna heb ik me weer helemaal opnieuw grondig gewassen. Mmm heerlijk! Toen nog wat opgeruimd op mijn kamer en de foto’s van het bal op de laptop gezet. En toen werd het alweer donker. Met Renée even een soepje gegeten want ze had weer een opera. Toen ze terug was hebben we nog een hoofdgerecht en toetjes gegeten. Daarna hadden we eindelijk weer een ouderwets filmavondje. Allebei lekker in de pyjama’s hebben we de eerste 2 uur van Dances with Wolves gekeken. Daarna ben ik verder gegaan met deze blog en zometeen duik ik dus weer mijn bedje in. Op naar de 2e week van 2011 in Wenen! Ik heb er zin in :D want wat hebben we nog veel op de planning!..

Jullie horen snel weer van me!
Gute Nacht! :)

Ps. De foto’s volgen later nog, nu ga ik slapen :P tschüss!

  • 23 Januari 2011 - 21:45

    Mamma Marjon :

    Hoi Daphne, we zijn weer thuis.Na onze wintersportvakantie naar jou gereden dwars door Oostenrijk. Gezellig om weer even samen te zijn.
    Vanalles van jouw al mee naar huis genomen, Het is nu echt aftellen tot vrijdag, tot je thuiskomst. Dit verhaal is ook weer leuk geschreven. En de foto's, leuke ervaring voor je dat bal.
    Dikke poen vaan miech.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Wenen

Daphne

Ik ga 4 maanden naar Wenen om te studeren! Hier zal ik regelmatig verslag doen vanuit Oostenrijk en foto's plaatsen :) Er kunnen helaas maar maximaal 10 foto's en 2 video's op deze website, die wissel ik steeds, maar verder heb ik nog een photobucket website met nog veel meer foto's: http://s1182.photobucket.com/albums/x458/Daphne_van_Dongen/Wenen/

Actief sinds 14 Sept. 2010
Verslag gelezen: 376
Totaal aantal bezoekers 32136

Voorgaande reizen:

18 September 2010 - 28 Januari 2011

Studeren in Wenen!

Landen bezocht: