Van Maastricht 2010 naar Wenen 2011 - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Daphne Dongen - WaarBenJij.nu Van Maastricht 2010 naar Wenen 2011 - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Daphne Dongen - WaarBenJij.nu

Van Maastricht 2010 naar Wenen 2011

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

09 Januari 2011 | Oostenrijk, Wenen

Oh wat heb ik lang niet meer geschreven! De laatste keer was een paar uurtjes voor vertrek uit Wenen, en nu ben ik alweer meer dan 2 daagjes terug in Wenen! Van in de vakantie thuis nog iets bloggen is dus niks meer gekomen.. Dus ga ik hier verder waar ik de vorige keer gebleven ben.
De laatste keer dat ik blogde, was het 1 uur ’s nachts op vrijdagmorgen 24 december. Ik had toen eindelijk mijn koffer weten dicht te krijgen door me er een paar keer met mijn volle gewicht op te laten vallen en toen snel de rits een stukje dicht te trekken. En dat was dan nog maar om uit te proberen of alles wel paste.. daarna dus weer opengemaakt en de spulletjes die ik die nacht en morgen nog nodig had eruit gehaald en goed onthouden in welke volgorde en precies op welke plek ze pasten.. En toen nog douchen :O .. Ik lag ein-de-lijk in bed om half 4. Ja heerlijk, precies anderhalf uur voordat de wekker ging!! :O Bohhh wat had ik het gehad zeg.. toch nog best lekker geslapen dat anderhalf uurtje en daar begon het allemaal weer opnieuw. Ik had ’s nachts al boterhammen gesmeerd en mn kleren klaargelegd, dus dat scheelde weer een beetje tijd. Even opgemaakt en opnieuw op mijn koffer gaan liggen. Het ging nog moeilijker dicht! :O ojeee.. weer helemaal kapot eindelijk mijn koffer dichtgekregen. Poeh en toen moest de dag nog beginnen..
Op naar het vliegveld! We wilden de S-bahn (Schnellbahn, soort metro/trein) naar het vliegveld hebben vanaf het centrum van Wenen om kwart 6:46u. Maar omdat we nog even een leuke foto voor ons gebouw wilden maken met onze koffers misten we de bus op een halve minuut.. mmm das minder.. Maarr het zou nog kunnen lukken! Dus maar gewacht op de volgende bus. En toen kwam die te laat.. en toen misten we de metro net.. moesten we daar ook nog op wachten.. Kwamen paar minuutjes voordat de S-bahn vertrok op het betreffende station in het centrum aan. Rennen met die koffers! En toen we onderaan de trap van het perron stonden hoorden we hem wegzoeven.. heerlijk zeg. Hadden we die koffers niet gehad was het veel sneller gegaan. Dus maar een halfuur op een bankje daar gezeten. De volgende S-bahn gepakt. Nouja zo erg was het niet maar we wilden gewoon mooi 2 uur van tevoren op het vliegveld zijn. Al best wel uitgeput kwamen we om kwart voor 8 op het vliegveld aan. Moesten we naar een ander gebouw om in te checken.. en toen zaten we om half 9 eindelijk rustig bij de gate. Om 9:15u zouden we met 20 minuutjes vertraging lekker vliegen :) . Maar er gebeurde om kwart na 9 nog niet veel. Uiteindelijk kregen we dan te horen: het werd half 11. Mmm vervelend.. maar we konden niet veel anders dan wachten. Dat uur zou zo om zijn. Nou, dat hebben we geweten! Het werd vertraagd tot half 12, toen tot 13u, tot 14u, tot half 3, tot kwart na 3… Uiteindelijk had iedereen het he-le-maal gehad!! Gelukkig hadden we onze laptops en internet en konden we ons daarmee een beetje amuseren.. totdat de accu’s leeg waren. Om ons heen werden allerlei vluchten afgelast en bij iedere ringeltoon die galmde voor een nieuwe mededeling veerde iedereen op; hopend dat wij niet de volgende groep waren die vast kwam te zitten in Wenen. Iedereen verveelde zich dood en t was echt heel deprimerend. Er werd heel wat heen en weer gebeld om steeds maar weer een extra vertraging door te geven. In Wenen scheen mooi het zonnetje en was niks aan de hand, maar richting Duitsland was het schijnbaar verschrikkelijk weer en er werden allemaal vliegvelden gesloten :O ohjeee… Uiteindelijk kregen wij te horen dat wij de laatste vlucht richting Keulen zouden krijgen; een andere groep Keulenganagers die later hadden moeten vertrekken waren ook al weggestuurd. Precies 8 uur na onze geplande vertrektijd (16:55u) konden we dan eindelijk vertrekken!! Joehoeeee, home here we come! Ik kon mijn ogen bijna niet meer openhouden.. anderhalf uur slaap, 9 uur op een vliegveld gezeten, toen nog naar huis rijden door het slechte weer.. we waren om 21u eindelijk in Maastricht. Ik ging meteen met Dennie mee naar Heugem. We hadden nog wat kerstcadeautjes uit te pakken. Toch nog een beetje kerstavondgevoel. Daarna naar mij thuis, want mam had ik nog niet gezien. De hele dag was in de soep gelopen.. ik wilde alleen nog maar slapen daarna.

De volgende dag lekker een beetje uitgeslapen en verder niet veel bijzonders gedaan. ’s Middags gaan koken met Dennie. Pap en mam maakten het hoofdgerecht en wij het voor- en nagerecht. Dat was wel even iets leuks om te doen :) Lekker gegeten ’s avonds :D . Dag erna, 2e kerstdag ’s middags met Dennie gaan sleeën bij mij in de buurt in een lange, hoge wei :D . Hihi niet erg hoor dat strenge winterweer :P . ’s Avonds bij Dennie thuis gegourmet. De dag erna lekker weer uitgeslapen en een beetje rustig aan gedaan want kwas nog steeds best moe. Wat ging de kerst snel om zeg!! :( Om half 5 ’s middags gingen we naar een spa. Daar hadden we nog een cadeaubon van, van kerst vorig jaar :D . Lekker wat gezwommen en in sauna’s gezeten en om 18u hadden we een Hot Stone massage :) mmm heerlijk zo’n avondje. Nog heerlijk daar gegeten en nog wat gezwommen. Daarna ging Dennie naar huis. De dag erna ben ik met mam ff de stad in geweest. ’s Avonds zijn Dennie en ik even naar mijn opa en oma geweest. Kon ik even over Wenen vertellen. De dag erna zijn Dennie en ik even naar oma geweest om ook daar even over Wenen te vertellen en daarna de stad in geweest. Ik wilde nog een paar dingetjes kopen en konden we nog even de kerstmarktjes en –versiering in de stad zien. ’s Avonds hebben we gegourmet met pap en mam. En toen was het alweer donderdag. Ik moest naar de kapper om me even oud en nieuw –proof te laten maken :D . ’s Avonds zijn Dennie en ik naar Snowworld geweest om even onze Snowboardskills te oefenen hihi. Ik had voor 2 uur pistetoegang gereserveerd en daarna diner in een restaurant in Snowworld. We kregen eerst brood met kruidenboter en erna een runderspies met röstirondjes, rode kool en sla :) . Daarna hebben we nog apfelstrudel als toetje gegeten :D . Yum dat was allemaal lekker na 2 uurtjes ploeteren op de piste! Gelukkig hadden we niks gebroken ofzo haha, dus op naar Oudjaarsdag!

Vrijdag hebben we weer lekker uitgeslapen bij Dennie thuis. Er werden wafels gebakken! Yum :) Daarna nagels gelakt, omgekleed, opgemaakt en om kwart voor 8 richting Stefan thuis vertrokken. Op de fiets op de gladde weg :O ohjee wat eng.. We kwamen gelukkig heel aan :) . Een beetje gezeten en toen gegourmet met Stefan, Fabiënne, Bram en Dennie :) . De 3e keer alweer in een week! Toen nog wat voor de tv gezeten en toen men begon af te tellen zijn we met champagne naar buiten gegaan, waar al de hele tijd vuurwerk werd afgestoken. Om 12 uur was er veel vuurwerk! En we konden het ook nog goed zien allemaal ondanks een beetje mist. Gezellig elkaar Nieuwjaar gewenst en wat vuurwerk gekeken. Om 1 uur zijn we nog de stad in gegaan. Alweer wat geglij over de gladde weg en restjes vuurwerk :O . Het was ondanks dat best druk in de stad! 2 Café’s in geweest en toen gingen we rond 4 uur weer richting huis. Maar Dennie’s band was plat :O ! Dus hebben we een deel gelopen en een deel gefietst. En toen lagen we om kwart na 5 eindelijk lekker in bed :) .

Op Nieuwjaarsdag zijn we even bij mij thuis gelukkig Nieuwjaar gaan wensen. Daarna met Dennie, zn ouders en Edwin & Marit bij een Grieks restaurant gaan eten. Dat was lekker :) . Op zondag zijn we naar mij thuis gegaan. Hebben we ’s avonds lekker gegeten en toen moest Dennie weer naar huis want hij moest de dag erna werken. Op maandag heb ik wat aan mijn huiswerk gedaan en ’s avonds kwam Dennie eten :) . Op dinsdag ook nog wat huiswerk en andere dingetjes binnen gedaan. ’s Avonds kwam Eline :) . Ik had sushi gehaald! Vooraf had ik een zeevruchtencocktail gemaakt. Maar uiteindelijk was het niet zo veel allemaal en hebben pap en mam nog een lekker hoofdgerecht met zalm gemaakt hihi en een toetje met fruit, ijs en n pannenkoek :D . Yummie! Daarna gezellig Pride & Prejudice gekeken! Op woensdag ben ik met mam ff naar de Brusselse Poort naar De Vries gegaan om mn collegaatjes even gedag te zeggen :) . Leuk om iedereen weer even te zien en er is echt niks veranderd! En ik reed toen voor het eerst in meer dan 3 maanden weer in een auto :O en een nieuwe ook nog! Maar dat ging verder heel goed :) . Even de gekochte spulletjes thuis neergezet en toen naar de bios in Lanaken gereden :) . We moesten nog altijd naar Harry Potter 7.1 hihi :D . Dus zaten we om 14u gezellig in de film hihi. Dat was leuk om weer eens te doen! Thuis even gegeten en mn spullen gepakt. Daarna naar Dennie :) The Social Network gekeken en toen weer lekker slapen.. op naar mijn voorlopig weer laatste dag in Mestreech!

Donderdag vroeg op want Dennie moest werken. Thuis nog wat aan mn huiswerk gedaan en nog wat andere dingetjes en mn koffer ingepakt en toen was het alweer avond. Dennie kwam gezellig eten :) Oma had haar heerlijke erwtensoep gemaakt en pannenkoekjes na :) Dat kwam ze gezellig met ons eten. Daarna nog even lekker voor de tv gezeten en toen een beetje op tijd naar bed. Weer vroeg op want Dennie moest werken en ik moest ook nog vanalles doen. Gezellig samen ontbeten, afscheid genomen en toen snel nog allemaal spullen bij elkaar gezocht en gaan douchen. Om kwart voor 11 werd ik opgehaald door Renée, broertje, zusje en vader :) . Hihi op naar Keulen weer! Wat ging de kerstvakantie snel zeg! Ik had nog vanalles op een lijstje staan om nog te doen maar dat kwam er natuurlijk weer niet van. Maarja daar waren ook nog wat dingen bij die k in Wenen kan doen. En toen zaten Renée, Ruud, Rachel en ik om kwart na 12 op het vliegveld. Om half 1 zouden we kunnen inchecken, maar toen was er een probleem met de computers en werd dat een beetje uitgesteld. Ik kreeg al een beetje dat ‘we-zitten-uren-vast-op-een-vliegveld-gevoel’. Maar gelukkig viel het mee en konden we een kwartiertje later in de rij gaan staan. En toen was mijn koffer te zwaar. Heb ik bijna 3 kilo eruit gehaald en in mijn handbagage en die van Rachel gepropt. Eindelijk konden we toen verder naar de security check. Dat ging goed, maar dat duurt altijd zo lang met je half uitkleden en dan weer alles bij elkaar rapen.. Een halfuurtje voor boarding tijd zaten we dan bij de gate. En toen gingen we maar niet boarden :O .. Neee!! Maar we zijn maar 20 minuutjes later dan gepland dan vertrokken :) . Ha dat gaat goed! En toen ‘vloog de piloot ook nog door’. Nouja hoe dat kan weet ik niet.. maar we waren gewoon binnen een uurtje in Wenen! We hebben gewoon een halfuur sneller gevlogen :S ! haha :) . Nice. Om kwart voor 4 waren we er dan en onze bagage hadden we ook vrij snel. We haalden nog net de S-bahn van 16:18u. Wat zat het allemaal mee zeg!! Lekker op tijd waren we weer op ons metrostation Heiligenstadt. Lopend naar ons gebouw nog even bij de supermarkt wat spulletjes gehaald en om half 6 zaten we al lekker op onze kamertjes. Even snel lasagne voor ons allemaal in de magnetron :) . Ik heb nog wat huiswerk gemaakt en we hebben Sex and the City 2 gekeken :) . Gezellig. Daarna mijn paper eindelijk afgemaakt en opgestuurd. En toen lekker naar bed want vermoeiend is zo’n dag wel. Op zaterdag weer heerlijk uitgeslapen. Renée & co waren al sightseeën. Ik heb lekker rustig ontbeten en gedouched. ’s Middags de stad in gegaan. Wat fijn om Wenen weer te zien! Ik moest nog voor wat dingetjes kijken, maar ben helaas nergens voor geslaagd. Alleen nog wat boodschapjes gehaald. En het was een beetje vies miezerweer.. mm das dan weer jammer. Maar wat blijft het hier toch mooi! En de gezellige kerstversiering hangt er gewoon nog :D ! Heerlijk. Om 17u weer fijn richting huis. Daar een beetje op mn laptop gepruld. De anderen waren alweer vroeg thuis. Daarna ben ik voor mezelf eten gaan maken. Een beetje soep vooraf :) . En gelukkig had ik nog een halve pizza in de diepvries liggen, die heb ik dus lekker opgegeten :D . Hij was nog steeds very yummie! De rest van de avond nog wat televisieseries gekeken, wat gecomputerd en uiteindelijk lekker in bed The Notebook gaan kijken. Wat is dat toch mooi! En toen weer fijn gaan slapen hihi.

En dan ben ik nu alweer aanbeland bij vandaag. Heb ik toch fijn kort en bondig mijn verhaal gedaan over de afgelopen 2 en een halve week :D . Vanmorgen natuurlijk weer uitgeslapen hihi :P . Daarna weer even op de laptop :) hihi, toen wat ontbeten, gedouched en opgetut en weer fijn achter dit beeldscherm gekropen. Wat spelletjes gedaan hihi en bijgekletst met Dennie! En zo heb ik me wel de hele middag bezig weten te houden. Deze blog natuurlijk weer geschreven en Ruud en Rachel even vanuit mn kamer uitgezwaaid toen ze alweer moesten vertrekken. En toen was het weer nu en heb ik iedereen weer op de hoogte gebracht! De komende tijd maar volplannen met alle dingen van onze Wenen to-do lijst die we nog moeten doen en de 3 lesjes die we nog hebben hihi.

Ik zal snel weer bloggen vanuit deze mooie stad!
Tot snel allemaal en een Gelukkig Nieuwjaar!!
Frohes Neujahr!

  • 09 Januari 2011 - 17:50

    Renée:

    Haha, gheb 't alweer gans gelezen, leuk! Boh.. sjtraks aoch mer 'ns bloggen. Meh noe ff bijkomen van al dat sight-seeing gebeure :D xx

  • 09 Januari 2011 - 17:58

    Daphne Van Dongen:

    hihi goodzoe! snel gelezen :D
    daan zet ch nog get foto's op mn photobucket en daan goon ver us ierste gezamenlijk dinertje vaan 2011 in Wenen maken! tschüss ;)

  • 10 Januari 2011 - 08:06

    Mamma Marjon:

    Ho, kort en bondig!! Nou ja, is goed zo, je hoeft ook niet alles te vertellen.
    Wel weer leuk om te lezen. Het was leuk dat je thuis was(al die tussendoortjes) en dat we samen iets gezelligs hebben gedaan. Dikke poen vaan miech.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Wenen

Daphne

Ik ga 4 maanden naar Wenen om te studeren! Hier zal ik regelmatig verslag doen vanuit Oostenrijk en foto's plaatsen :) Er kunnen helaas maar maximaal 10 foto's en 2 video's op deze website, die wissel ik steeds, maar verder heb ik nog een photobucket website met nog veel meer foto's: http://s1182.photobucket.com/albums/x458/Daphne_van_Dongen/Wenen/

Actief sinds 14 Sept. 2010
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 32133

Voorgaande reizen:

18 September 2010 - 28 Januari 2011

Studeren in Wenen!

Landen bezocht: