Time flies when you're having fun!! - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Daphne Dongen - WaarBenJij.nu Time flies when you're having fun!! - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Daphne Dongen - WaarBenJij.nu

Time flies when you're having fun!!

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

02 November 2010 | Oostenrijk, Wenen

Hehe wat gaat het allemaal snel!
T is alweer 2 weken geleden dat ik voor het laatst iets geschreven heb, dus weer de hoogste tijd om alles weer eens een beetje bij te typen. De dag nadat ik voor het laatst geblogd heb, dinsdag 19 oktober, heb ik niet veel meer gedaan. Weet nog niet eens meer precies wat, maar veel bijzonders was het niet. Op woensdag eveneens niet veel spectaculairs gedaan, maar ’s avonds nog even naar de stad gedaan voor wat boodschapjes en beetje shoppen. Rond half 7 met Renée en Paul stukje gaan wandelen. Naar Rathaus geweest, das echt super mooi in het donker, helemaal verlicht! Verder daar nog een beetje gelopen en toen metro maar terug gepakt. Waren dus lekker beetje op tijd thuis. Ik nog ff gegeten en lekker gezeten en toen was het alweer donderdag. Paul was ’s morgens heel vroeg vertrokken dus Renée en ik waren weer met zn 2en. Rustig aan gedaan. Beetje gepoetst, opgeruimd, was gedaan en aan essay gewerkt dat we woensdag de 27e moesten inleveren. En toen alweer naar bed (veel te laat..) en me heel erg verheugen op.. Dennie!!

En toen was het al vrijdag 22 oktober :D !! Joepiee opgestaan iets na 7 uur (das dan wat minder joepie..) en dik uurtje later op weg gegaan naar metrostation. Metro gepakt en naar S-Bahn station gegaan. Daar vond ik Dennie uiteindelijk buiten lekker in het zonnetje. :) hihihihih gezellig! Samen met de metro terug gegaan richting mn kamertje. Daar samen ontbeten. En toen beetje op bed liggen suffen. Mmm heerlijk nog n beetje bijslapen met t zonnetje door de ramen :). ’s Middags zijn we een wandeling gaan doen die ik al eens met mn ouders gedaan had. Leuke eerste indruk van Wenen. Ergens onderweg bij een koffiezaakje gepauzeerd met lekker stukje appeltaart. Na de wandeling nog een terrasje gepikt en nog ff bij supermarkt paar dingetjes gehaald. ’s Avonds met zn 3en hier op mn kamer gegeten.

Zaterdag lekker een beetje uitgeslapen. Daarna naar het Hundertwasserhaus gegaan. Daar beetje rondgekeken en toen weer terug naar de metro. We zijn toen naar de Mariahilferstrasse gegaan. Dat is een superleuke winkelstraat, net een beetje uit het echte centrum. Daar wat rondgekeken en er was net een 3 daags feest vanwege de opening van een winkelcentrum dus er was wat leuke muziek en gratis hebbedingetje haha. Daarna fftjes bij de KFC iets gesnackt en weer terug naar huis om daar samen met Renée iets te eten.

Poeh en toen was het al zondag! Weer een beetje uitgeslapen natuurlijk :) en toen saampjes naar de Prater gegaan: Weense reuzenrad met kermis eromheen. Maar het was een beetje miezerig weer en er waren helemaal niet zoveel mensen. Dus super leuk was het niet. Beetje rond gekeken, nergens in geweest en ff minidonutjes met vanillesaus gekocht. MMM lekker !!! :D Daarna verder gegaan met de metro naar Stadtpark, de naam zegt het al, het is een stadpark. Er staan allemaal beelden van componisten. We zijn eerst ff iets gaan drinken in een cafeetje want het was echt vies regenweer. Daarna door het park gelopen. Heel leuk en het werd al donker en alles werd mooi verlicht. Toen we ’s avonds weer thuis waren hebben we voor ons 3en pizza’s besteld :) mmm yumyum. En we hoorden de hele tijd kinderstemmetjes op de gang (hadden we al eens eerder gehoord) en allemaal lawaai. Dus besloten we de pizzadozen maar in de keuken weg te gaan gooien zodat we eens een kijken konden nemen. Zaten daar de vrouwen en kinderen van de Pakistaanse mannen die hier wonen :O !!! Het waren er aardig wat en wat waren die kindjes schattig! Even rondgekeken en toen maar terug, lekker een avondje hangen.

Maandag ben ik met Dennie naar Schönbrunn gegaan! Wat blijft het daar toch mooi! Jammer alleen dat de bloemetjes uit de perken waren gehaald voor de winter en dat er heel wat gerenoveerd werd en het ook nog eens een beetje regende waardoor het er al minder mooi uitzag dan eerst. Maarr toch leuk om weer hier te zijn. Gelukkig reed het treintje nog want dat rijdt vanaf begin november niet meer. Lekker een rondje gemaakt met t treintje door t park en toen richting dierentuin gelopen. Was best stil overal vanwege het vieze weer. Uiteindelijk bij het Wüstenhaus naar binnen gegaan. Woestijnachtige kas met wat beestjes en planten. Best leuk :). Daarna maar met de metro naar het centrum van de stad om daar gezellig warme chocomel te drinken metttt Sachertorte :D !! Hihi lekker, hebben we dat ook al gehad :) . ’s Avonds met ons 3en bij het metrostation bij Sushi Tekaway lekker makkelijk iets te eten gehaald. We wilden daarna op stap. We waren dus ook rond half 12 bij wat clubs, maar er stonden overal zo’n lange rijen en t was zo koud!! Hebben uiteindelijk maar niet gewacht en zijn terug gegaan.

Dinsdag heb ik mijn essay ’s morgens afgeschreven en daarna wilden Dennie en ik eigenlijk een shopdagje houden. Maar toen bleek er een feestdag te zijn, waardoor bijna alles winkels en cafeetjes dicht waren. We hebben toen maar wat rondgelopen en kwam op plekken in het centrum waar we nog nooit geweest waren en vonden uiteindelijk een McDonalds, die wel open was, en daar hebben we maar ff een pauze gehouden :) . We hebben toen nog wat verder gelopen en zijn uiteindelijk op zoek gegaan naar het kerkje en bijbehorende grafkelder waar Sisi en co. begraven zijn. Uiteindelijk hadden we het toen het al donker aan het worden was gevonden. We zijn nog even naar binnen gesneakt. Ooh en het was eigenlijk al dicht en er waren nog maar zo weinig mensen :O doodeng. Maarja we hebben dan wel de grafkist van Sisi, Franz Joseph en de rest allemaal gezien :) . Toch nog een beetje cultureel gedaan die dag. Daarna zijn we op zoek gegaan naar een restaurantje. Een heel stuk gelopen in alweer een stuk waar ik nog nooit geweest was en toen vonden we een leuk Oostenrijks restaurant. Joepieee Schnitzel!! Daar hadden we best wel eens zin in. Eerst goulashsoep, toen de mega schnitzels en daarna een pannenkoek met een hele hoop chocoladesaus :O . Pfoeee dat was me het etentje wel. Maaar het was zeer lekker :D .

Woensdagmorgen gingen we met zn 3en naar de uni om Renées en mijn essay in te leveren. En daar hebben we in de Mensa een broodje als ontbijt gegeten. Vervolgens zijn we met zn 3en boodschappen gaan doen bij de ‘Alles da da da’-Interspar (jaja het blijft ongelooflijk irritant). En toen hadden Dennie en ik ’s middags eindelijk tijd voor onze inhaal-shopmiddag. Gezellig allebei wat fijne kleertjes aangeschaft hihihi. ’s Avonds weer met zn 3tjes gegeten en toen op stap gegaan. Deze keer was het een stuk minder druk. Eerst naar de Ride Club. Best leuk, maar het werd er steeds leger. Dus toen maar naar Loco. Zooo en wat was het daar druk :O !! We werden helemaal plat gedrukt. Was verder wel leuk daar. Uiteindelijk zo’n 2 uurtjes volgehouden en toen maar huiswaarts gegaan.

Donderdag alweer de voorlaatste dag met Dennie!! :O Dus nog even iets errug leuks doen met zn 3en: naar de dierentuin!!!! In het paleispark van Schönbrunn. Het zonnetje scheen al de hele week dus donderdag ook weer. Heerlijk! En wat was het er mooi!! Ooh en zo’n leuke levendige beestjes!! Hihihi wat we zo’n beetje allemaal gezien hebben: eerst een panda gezellig knabbelend aan bamboe, toen de nijlpaarden , olifanten die net gevoerd werden, slingeraapjes, maki’s, orang-oetangs, giraffen, koala’s die gevoerd werden, leeuwen, luipaard & panter, rode panda’s, zwarte beer, ijsbeer, wolf, neushoorns, een paar hertjes en een capibara. Daarna ben ik met alleen Dennie nog even naar de Mariahilferstrasse geweest om nog een beetje te shoppen, maar helaas zonder resultaat. Sightsee-end zijn we terug gegaan naar huis. We hebben de grote nationaalbibliotheek aan de Heldenplatz nu in het donker gezien, het Sisi monument, het Rathaus en het Parlementsgebouw. Sehr schön allemaal :D .

En toen was het alweer Dennies laatste Weense dag . Gisteren gelukkig nog vanalles gedaan en gezien. Dus vandaag wilden we als leuke afsluiting naar het Sisi museum. Het bestaat uit 3 verschillende delen: Sisi museum, Kaiserappertementen en Silberkammer. Wij wilden alleen het eerste zien maar dat ging dus blijkbaar niet. Geen zin in alles, dus we moesten iets anders gaan bedenken. Toen zijn we naar de nationaalbieb gegaan en daar konden we 3 tentoonstellingen zien en ook nog met ons kaartje naar het kunsthistorisch museum. Eerst dus in de nationaalbieb geweest, naar een tentoonstelling over oude muziekinstrumenten, van o.a. oude beroemde componisten. Heel leuk :) . En Dennie heeft nog een mooi liedje gepingeld op een oude piano :) . Daarna een tentoonstelling over oude wapens en harnassen enzo. Ook heel leuk. En toen nog een tentoonstelling met spullen van Wenen in de Romeinse tijd. Allemaal oude marmeren beelden en zuilen, das weer eens iets anders en dus ook interessant. De middag was al bijna om, dus we zijn heel snel nog naar het kunsthistorisch museum gegaan en er een beetje doorheen gelopen. Wat een mooi gebouw :O !! Net als de nationaalbieb trouwens. Een paar zalen gezien met allemaal schilderijen en rond 5 uur waren we weer buiten. Even snel bij de McDonalds iets te snacken gehaald en toen terug naar huis. Renée was helaas net vertrokken naar een concert, dus die hebben we niet meer gezien. Met zn 2tjes naar de metro en de S-Bahn en daar Dennie uitgezwaaid. Toen moest k toch wel even slikken hoor :O. Time flies when you’re having fun.. Maar wat was het leuk!! En toen dus weer terug naar het oude leventje. Allen terug gekomen dus want Renée was weg. Uiteindelijk samen nog wat gegeten en lekker gezeten en naar bed.

Zaterdag lekker uitgeslapen en niet al te veel gedaan. Beetje boodschappen en opgeruimd en verder lekker niks bijzonders. Zondag zijn Renée en ik (na het uitslapen) om 4 uur 's middags naar de opera gegaan. Daar was om 4 uur de opera (waar ik al in een ander gebouw heen geweest was) Die Zauberflöte live buiten op een scherm te zien! Het was best lekker weer en super leuk om eens mee te maken zo met allemaal mensen buiten. Het werd aan het eined wel behoorlijk koud. Maar om 7 uur was het alweer afgelopen en het was natuurlijk wel een bijzondere ervaring. Hebben we dat ook weer meegemaakt! Daarna zijn we ff lekker gaan bijkomen bij de McDonalds met wat frietjes en kipnuggets mmmm heerlijk. Verder die avond niet veel meer gedaan. Met wat aanrommelen gaat de tijd ook behoorlijk snel! Alleen nog beetje iets voor school gedaan en daar gisteren mee verder gegaan. De was gedaan en voorbereid op onze eerste schooldag in 2 en halve week !! Vandaag hadden we dus les en een toetsje van zo´n 10 minuutjes aan het einde. Stelde allemaal niet veel voor, dus nadat we boodschapjes hadden gedaan, zitten we hier nu alweer de hele middag lekker te genieten van de rust. En blijblij dat ik eindelijk weer alles hier heb neergetypt. Zo en nu dus eindelijk ook lekker genieten van het even ‘niets-doen.’ Want we moeten deze week toch nog fftjes aan de bak met een presentatie voor komende dinsdag. Maarrr dat komt vast goed. Beetje rustig aan en dan houdt ik jullie weer op de hoogte vanuit het spannende Wenen!

Tschüss!

En vergeet niet de foto’s op Photobucket te checken van de sightseeing momenten, lieve beestjes en al het andere leuks!!

• 02 November 2010 - 19:51

Dennie:

Was leuk mup!

• 02 November 2010 - 20:23

Daphne Van Dongen:

Hihi ja zeker :D !!

• 02 November 2010 - 20:39

Renée:

Hallo liebe roommie! Wat 'n verhaol, begins al bienao op mich te lieke ;) Time flies inderdaad, geit ech sjnel he.. nog mer ff en dan zitte v'r alweer aon 't Kerstdiner, haha! Meh gelukkig doort dat nog ffkes. Zoemetein weer filmke doen? :D x

• 02 November 2010 - 20:46

Daphne Van Dongen:

Daaag roommie nr 2 :)
    Meh zeker t waore twie enerverende weken!!
    Hihi mer geit indd snel :) binnenkort alweer saampjes Sinterklaos vieren en keerskedootjes shoppen :O :D
    Tot zoe @ filmaovend ;) !

• 02 November 2010 - 22:22

Mamma Marjon:

Hoi Daphne,
    Van jou en Dennie heb ik begrepen dat het een heel leuke week is geweest. Daar kun je wel even op teren.
    Nu dus weer aan de studie. Succes maar weer en geniet er nog van.